Ach, ta moje záda

Také se Vám stalo, že ráno chcete vstát nebo vyskočit z postele a ono to nejde. Šílená bolest  a se sebezapřením se snažíte vztyčit, protože musíte. Spíše se sunete než jdete, nejlépe podél zdi či jiných předmětů, kterých se přidržujete.

Letos má paní fyzioterapeutka klientů více než obvykle s touto diagnózou. Asi je letos dlouho chladněji.

Předávám svou zkušenost, záda povolily během 3 dnů.V  sobotu odjíždíme do Chorvatska najíždět kilometry, nemíním zůstat doma.

Zablokování, spasmus je vždy záležitostí  PSYCHOSOMATICKOU. Potíže se nahromadí .

Můj úspěšný postup:  DESATERO

  1. Sdělila jsem svým zádům,že je uzdravím a omluvila se, jak s nimi zacházím .Nechala jsem je prochladnou na běžkách či kole. Neprotahuju, sedím dlouho shrbená u PC, chci stíhat všechno možné, málo piju vodu či čaj, nezahřívám po pobytu venku.
  2. Navštívila jsem výbornou fyzioterapeutku. Uvolnila, co se dalo. Doporučila cvičení,reflexku na chodidle – oblast páteře.
  3. Hoooodně teplých tekutin, doplnit minerály ,zvýšit dávku hořčíku, nepřehánět pití kávy.
  4. Zklidnit se, práce neuteče.
  5. Smích také skvěle uvolňuje – nesleduji zprávy, nečtu dramata,dívám se na komedie, čtu veselé příběhy.
  6. Nahřívám záda dečkou a ještě lépe nahřátou mořskou solí , v žádném případě nepoužívám horkou lázeň.
  7. Protahuji se na gymbalonu nebo na zemi , předklony teď nejdou tak holt musím dřepnou.
  8. U PC sedím zpříma a dělám si přestávky a protáhnu se.
  9. Místo jízdy na kole – chůze, cvičím břišní svalstvo
  10. ZÁKLADEM PRO ZLEPŠENÍ JE POHYB. Užívám si pocitu, jak to povoluje. V noci spím v klidu.

 

Závěr :

Bolest je od toho, aby nás naučila a vyučila. Analgetika problém neřeší, pouze utlumí příznaky. Pak je to ještě horší. Navíc vždy mají i vedlejší účinky.

 

 

Napište , jaké zkušenosti máte Vy. Těším se na Vaše příspěvky a názory.

 

Doporučuji vřele : „Bolesti zad, mýty a realita“ od J. Hnízdila

This entry was posted in pohyb a regenerace, výživa and tagged . Bookmark the permalink.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *