Cyklistika je zdravá, velmi zdravá

CYKLISTIKA JE ZDRAVÁ, CO JE DŮLEŽITÉ  VĚDĚT

 

Pohyb je prospěšný, včetně jízdy na kole. A protože na něm může jezdit každý bez rozdílu věku a váhy, věnuje se cyklistice stále více lidí. Potřebujete si zlepšit fyzičku, shodit pár kilo a zpevnit ochablé svaly? Pak není nic jednoduššího než si pořídit kolo a šlápnout do pedálů.

___

_ Začít můžete v každém věku, a dokonce i tehdy, pokud máte potíže s bolavými klouby či několik kil navíc. Podle odborníků tímto oblíbeným sportem prospějete celému organizmu.Zlepšíte IMUNITNÍ SCHOPNOSTI ORGANISMU zlepšíte unavený METABOLISMUS ( hlavní příčina zvyšování hmotnosti).

Pro někoho se stane doslova motivem, jak se zlepšovat a zkusit i závodní ambice.Porovnat se z ostatními.

 

   Při jízdě na kole se prohloubí dýchání a srdce začne bít o něco rychleji. Pokud pak tělu tento druh pohybu dopřejete pravidelně, zlepšíte nejen svoji celkovou kondici, ale také obranyschopnost organizmu. Aerobní pohyb dále podporuje fungování trávicího traktu, snižuje rizika obezity, kardiovaskulárních onemocnění, cukrovky, a dokonce i některých typů rakoviny. Jízda na kole má  na lidské tělo mnoho dalších pozitivních vlivů.

 

Posiluje srdce.

Pravidelná jízda na kole posiluje oběhovou soustavu a rozvíjí kapacitu plic, protože zatížené svalstvo potřebuje více kyslíku. Cyklistika je také dobrou prevencí srdečních příhod. Pod dohledem lékaře bývá tento druh pohybu dokonce součástí rehabilitace po operacích srdce.

 

Neničí klouby.

Oproti chůzi snižuje cyklistika zatížení kyčelních kloubů a kolen. Proto je nejšetrnějším sportem zejména pro lidi s nadváhou, ale v malých dávkách také pro pacienty trpící artrózou či jiným degenerativním onemocněním kloubů.

 

Pro ženy : výborné pro odstranění celulitidy a zpevnění hýžďových partií

Mnohé ženy se domnívají, že budou mít příliš svalnatá a objemná stehna. Opak je pravdou. Nejen, že nohy zeštíhlí, prokrvení a okysličení způsobí i odstranění celulitidy. Nutné je naučit se šlapat v lehkých převodech ( 80x /min) a „nelámat“ v těžkých převodech. To naopak způsobuje zakyselení, únavu a celulitidu ještě více podpoří. Tak tomu bývá často při neodborně vedených hodinách spinningu.Při jízdě do kopečku zpevníte zadeček a nemusíte pak kupovat zpevňující prádlo.

 

Zpevňuje lýtka.

Při šlapání zatěžujete zejména stehenní a lýtkové svaly. Kromě toho se však posiluje také břišní, prsní a zádové svalstvo. i svaly paží. Vzhledem k jednostrannému zatížení svalstva nohou je vhodné zhruba po 30 minutách souvislé jízdy udělat přestávku a svaly procvičit. Po ukončení jízdy důkladně protáhněte celé tělo.

 

 

Vrací štěstí a radost

Stejně jako při každém pohybu, i při jízdě na kole se do krve vyplavují endorfiny. Díky nim se dostavuje pocit štěstí a spokojenosti, takže se vám během jízdy zlepší nálada, získáte pozitivní pohled na svět a zbavíte se únavy.

 

Kdy k lékaři.

Jak se ale říká, všeho s mírou a totéž platí také u cyklistiky. Pokud nejste na jízdu na kole zvyklí, rozhodně se zpočátku nepřemáhejte, abyste nepřetížili netrénované svaly. Zátěž zvyšujte postupně. V případě, že trpíte křečovými žilami, jezděte lehčí trasy a nezatěžujte nohy velkou zátěží. Důsledkem by mohl být zánět žil a trombóza. Jestliže vás bolí záda,poraďte se s lékařem, jak dlouhé a časté by vaše vyjížďky měly být. Vzhledem k tomu, že na kole zaujímá tělo polohu, která pro něj není přirozená, trpí při ní zejména páteř a zádové svalstvo. Jízdou na kole neposílíte ani svalstvo na přední straně trupu a na břiše.

 

Nutné protažení.

Při cyklistice jsou aktivní hlavně svaly na nohou, a pokud se nevěnujete i dalším pohybovým aktivitám, může dojít k výrazné svalové nerovnováze. Proto je důležité zaměřit se také na cviky na zpřímené držení těla a hlavy, zvětšení pohyblivosti ramenních kloubů, protažení prsních svalů a svalů na zadní straně stehen a lýtek. Ideálním doplňkovým cvičením je gymnastika, pilates, plavání na znak, běh či různé další kompenzační cviky. Pokud si sami nevíte rady, poradí vám fyzioterapeut nebo trenér fitness. Na co byste měli pamatovat v každém případě, je strečink. Než začnete sportovat, je třeba celé tělo zahřát, v okamžiku, kdy skončíte, je nutné zaměřit se na jeho protažení. Jedině tak předejdete natažení a poranění svalů.

 

Co byste neměli podcenit před jízdou na kole

  • Abyste si jízdu na kole užili a vyhnuli se zdravotním problémům, myslete na dobré vybavení: kvalitní kolo nastavené podle parametrů vašeho těla a další důležité doplňky.
  • Nechte si odborně nastavit výšku sedla – v renomovaných cyklistických prodejnách
  • Nikdy nevyjíždějte bez přilby. Při nehodě vám může zachránit život. Na její pořízení dokonce přispívají i některé zdravotní pojišťovny.
  • Sedlo by mělo být pohodlné a správně nastavené. Zkontrolujte ho a případně jednoduše vyměňte. Jinak riskujete bolestivé otlaky na zadečku .
  • Pořiďte si kvalitní prádlo a oblečení. Nejlepší volbou jsou funkční kousky, které zajistí odvádění potu, dobrou termoregulaci a ochranu proti
  • povětrnostním vlivům.
  • Kupte si dobré cyklistické boty. Měly by správně držet na noze, abyste předešli pádům, opuchlinám a puchýřům, nášlapné pedály umožní šlapat pěkně dokulata a zlepší okysličení svalstva
  • Vždy mějte po ruce cyklistickou láhev s pitím Během jízdy nezapomeňte. doplňovat tekutiny. Tím, že se potíte, o ně přicházíte, a tak může velmi snadno dojít k dehydrataci organizmu.

 

This entry was posted in celulitida - metabolismus-kyslík, metabolismus-celulitida-hormony, nemoci souvisí se stravou a způsobem života, Nezařazené and tagged . Bookmark the permalink.

One Response to Cyklistika je zdravá, velmi zdravá

  1. Sobik says:

    Když jsem si článek četl, říkal jsem si, že musím do komentáře připsat pár věcí, na které opravdu nedoporučuji zapomenout. Pak jsem článek dočetl a vše co jsem chtěl připsat jsem našel v posledním odstavci. Nikdy nepodceňujte vybavení na kole a rozhodně nešetřete např. na helmě. Pěknou jízdu všem 🙂

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *